Liiketoiminnan digitalisoitumisen painopisteet ja eteneminen

Julkaistu:
27.05.2016
Asiantuntijat:

Toni Nygrén, Leena Mäntysaari, Silja Zetterman, Satu Tanninen

Viisikymmentäyksi prosenttia yrityksistä ei usko digitalisaation muuttavan heidän omaa liiketoimintaansa, sanoo Gartnerin Suomessa tehty tutkimus. Digitalisaation vaikutusten nopeutta ja laajuutta liiketoimintaan ei vielä ymmärretä. Etenmistä jarruttaa mm. toimittajien rajallinen liiketoimintaosaaminen ja kyky toimia ketterästi asiakkaan toiveiden mukaisesti.

Digitalisoitumisen painopisteet ja eteneminen -raportissa selvitetään digitalisaatiohankkeiden tilaa ja etenemistä suomalaisissa organisaatioissa.

Tutkimusdata on kerätty seuraavista Gartner LINE- tutkimuksista:

  • Palveluntarjoajien tunnettuus
  • ICT-prioriteetit, 2016
  • Asiakaskokemuksen hallinta Suomessa, 2016
  • IoT arkkitehtuurit, 2015
  • Matka digitaaliseen liiketoimintaan, 2015
  • Bimodal IT Suomessa, 2015

Ota yhteyttä

Tutkimuksesta löytyvät vastaukset mm. näihin kysymyksiin:

  • Mikä on liiketoiminnan digitalisoimisen tila Suomessa?
  • Miten yritykset näkevät digitaalisuuden vaikuttavan liiketoimintaansa?
  • Mitkä nähdään digitaalisuuden hyödyntämisen suurimpina jarruttavina tekijöinä?

Sisällysluettelo

  • Tutkimuksen taustaa ja määritelmiä
  • Keskeiset havainnot ja johtopäätökset
  • Miten digitaalisuuden nähdään vaikuttavan liiketoimintaan
  • Suunnitelmien painopisteet
  • Kehityksen esteet
  • Odotukset ja mielikuvat toimittajista