ICT-kehityshankkeet 2016 – Tietohallinto
- Julkaistu:
- 31.12.2015
- Tutkijat:
Leena Mäntysaari, Mika Rajamäki, Silja Zetterman
Poimintoja tutkimuksesta ICT-Prioriteetit 2016 – Tietohallinto
- Sähköisen asioinnin ja asiakaspalvelun kehittäminen nousee kärkihankkeeksi 2016 lähes kaikilla toimialoilla.
- Analytiikkahankkeisiin panostetaan voimakkasti digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen vauhdittamana.
- Mobiilisovellusten hyödyntämistä laajennetaan – tavoitteena niin operatiivisen tehokkuuden lisääminen kuin asiakaspalvelun parantaminenkin.
Tutkimuksen toteutus ja tavoitteet
Gartner seuraa vuosittain toteutettavalla tutkimuksella suomalaisten organisaatioiden ICT-kehityskohteita. Tutkimuksen kohderyhmä koostuu sekä liiketoiminta- että tietohallintojohtoa edustavista vastaajista.
Tiedonkeruu toteutettiin touko-elokuussa 2015 web-kyselynä ja puhelinhaastatteluina, joissa vastaajia on yhteensä 150 (liiketoimintaa edustaa 54 ja tietohallintoa 96 vastaajaa).
Tutkimus julkaistaan kahdessa osassa:
- Liiketoiminnan tulokset liiketoiminnan kehittämiseen vaikuttavista tärkeimmistä (teknologia-)alueista Ilmestynyt marraskuussa 2015.
- Tietohallinnon tulokset tärkeimmistä ICT-hankkeista (tämä raportti).
Ota yhteyttä
Tutkimus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin
- Mitkä ovat tietohallinnon tärkeimmät kehityskohteet 2016?
Sisällysluettelo
- Tutkimuksen taustaa ja raportointi
- Keskeiset havainnot ja johtopäätökset
- ICT-kehityshankkeet 2016 loppuun mennessä
- Poimintoja tärkeimmistä ICT-hankkeista eri toimialoilla
- Poimintoja tärkeimmistä ICT-hankkeista eri kokoisissa organisaatioissa
- Suosituksia palveluntarjoajille
- Taustatietoa vastaajista
- Liite: ICT-kehityshankkeet 2013 – 2016 loppuun mennessä